KLAGEVEJLEDNING
Læs her hvordan det forgår hvis en certificeret virksomhed ønsker at klage over en afgørese foretaget af DBI Certification A/S
Læs her hvordan det forgår hvis en certificeret virksomhed ønsker at klage over en afgørese foretaget af DBI Certification A/S
Behandling af klager og anker
Ønsker en certificeret virksomhed at klage over aktiviteter udført af DBI Certification A/S i forbindelse med certificeringen, kan dette ske ved skriftlig henvendelse til Kvalitetsansvarlig for DBI Certification A/S.
Kunden orienteres
Efter behandling af klagen meddeler DBI Certification A/S afgørelsen skriftligt til indsender, og såfremt denne accepterer afgørelsen, afsluttes sagen.
Behandlingstid
Det tilstræbes, at klagesager færdigbehandles og afgøres inden for 6 uger efter modtagelsen, under hensyn til tidsforbrug hos eksterne sagkyndige.
Genoptagelse/ekstern afgørelse
Gøres der indsigelse imod afgørelsen fra indsender, skal sagen enten genoptages og genbehandles internt i DBI Certification A/S, eller klageren henvises til at søge ekstern afgørelse efter dansk ret ved dansk domstol.
Hvis indsender ønsker at anke afgørelser foretaget af DBI Certification A/S i klagesager vedrørende selskabets ydelser som bemyndiget kontrolinstans til at godkende og efterprøve kvalitetsstyringssystemer hos autoriserede elinstallatører, sendes anken direkte til Sikkerhedsstyrelsen.